שימו ❤ מבצעי חורף מטורפים באתר! לכל המבצעים >>

מהי אוסמוזה הפוכה?

אם אי פעם קראת או שמעתם פרסומת על מרככי מים, אולי שמעתם את המונח 'אוסמוזה הפוכה' בשלב מסוים במהלך הפרסומת. אבל מהי בעצם אוסמוזה הפוכה, וכיצד היא משפיעה על איכות ורכות המים שלכם?

המאמר הבא יתן לכם יותר הבנה על מהי אוסמוזה הפוכה

לפני שמדברים על אוסמוזה הפוכה, כדאי להבין את המטרה מאחוריה. אלא אם כן אתה רוכש כל הזמן מים בבקבוקים לשימוש בביתך, אתה משתמש במים שמועברים בדרך כלל ממקורות אחרים, כגון בארות ומאגרים. מים ממקורות אלה נוטים להכיל סוגים שונים של זיהומים שעלולים להשפיע על הטעם ואיכותם של המים. מינרלים כמו סידן יכולים להפוך את המים ל"קשים" יותר; זה בתורו משאיר משקעים דמויי אבנית על אביזרי האינסטלציה שלך, יכול להשפיע על תפקודם של מכשירים כגון מכונות כביסה ומדחי כלים, ולהשפיע על אופן הפעולה של סבון, חומרי ניקוי ושמפו. זיהומים כגון חיידקים, עובש ואצות יכולים גם הם לארוב במים; אלה יכולים להשפיע על היכולת שלך להשתמש במים האלה בבית ואף עלולים לגרום לך לחלות אם תשתה אותם.

אז איך נמנעים מהזיהומים?

כאן נכנסת לתמונה אוסמוזה הפוכה. במילים פשוטות, אוסמוזה הפוכה משתמשת בלחץ המים הקיים של הבית שלך כדי להעביר מים דרך קרום חדיר למחצה. הממברנה הזו מושכת מינרלים וזיהומים במים ומחזיקה אותם, ומאפשרת למים המסוננים לעבור דרכם. זה לא רק גורם למים לטוב יותר, זה גם עושה אותם בטוחים יותר לשתייה ומפחית הצטברות מים קשים על אביזרי האינסטלציה שלך.

מה פירוש המונח "אוסמוזה הפוכה"?

המונח 'אוסמוזה הפוכה' נגזר מכך שהתהליך הוא היפוך של התהליך האוסמוטי. באוסמוזה, ממס עובר מאזור עם ריכוז מומס נמוך לאזור בעל ריכוז גבוה. עם אוסמוזה הפוכה, לעומת זאת, מופעל לחץ שהופך את התהליך הזה, ומאלץ את הממס מאזור עם ריכוז מומסים גבוה לאזור בעל ריכוז נמוך. במילים אחרות, מים (הנקראים 'הממס האוניברסלי') עשויים לעבור מאזור עם ריכוז גבוה של מומסים (במקרה זה, מינרלים וזיהומים שנמצאים במים) דרך הממברנה, שיוצאים מהצד השני לתוך אזור עם ריכוז מומסים נמוך.

שתפו אם אהבתם >>>

הירשמו וקבלו טיפים והטבות ישירות אליכם!

עוד פוסטים שאולי יעניינו אותך >>>

צריכים עזרה?
בשביל זה אנחנו כאן!

תשאירו כאן את הפרטים שלכם כאן למטה ונחזור אליכם בהקדם.

פתיחת צ'אט
צריכים עזרה?
אנחנו כאן לכל שאלה ותמיכה, דברו איתנו עכשיו