שימו ❤ מבצעי חורף מטורפים באתר! לכל המבצעים >>

מסנן מים זה בריא ?

מסנני מים אלו הם גופים אשר מיועדים לצורכי סינון מים וטיהורם. במשק קיימות כמה קטגוריות של מסנני מים: מסנני מים לצרכים חקלאיים ולצורכי השקייה, מסנני מים לצורכים תעשיתיים, מסנני מים עבור תעשיות מזון ומסנני מים לצורכי שתייה לשימוש פרטי.

מסנני מים ביתיים

מבחר מסנני מים הביתיים הוא די רחב ומגיע במגוון רחב של צורות, החל מאותם מסנני מים נייחים בעלי פילטר סינון ומתקן פלסטיק בו עומדים המים ועד למתקנים מורכבים אשר מולבשים על הצנרת הביתית על השיבר המרכזי ומסננים את כל המים שזורמים בצינורות הבית.

מסנני מים מטרתם לנקות את המים מאבנית, כלור וחיידקים שונים שנמצאים במים, לרבות חלקי מתכת, פסולת ויתושים שהצליכו להסתנן אליהם ולהפוך את המים לרכים יותר, נקיים יותר ובריאים יותר לשתייה. מים מסוננים הם מים טעימים יותר לשתייה ומזיקים פחות למוצרי החשמל שנמצאים בבית, אשר נוטים לצבור את האבנית של מי הברז בעת הניקוי, מה שמזיק למוצר החשמלי ופוגע בתפקודו.
יחד עם זאת, חשוב להבין שמערכות סינון מים רבות, על ידי פעולת הניקוי והריכוך הזו של המים, למעשה הופכות את המים לאינם ראויים לשתייה.

המים הקשים שמלאים במגנזיום, אבנית וסידן מרוככים בעזרת יונים של נתרן. בכך למעשה הנתרן מנטרל את הסידן והמגנזיום שנמצאים במים, אשר חיוניים לגוף והמים הופכים להיות לעתירי נתרן. מים עתירי נתרן עלולים להוות נזק בריאותי משמעותי בייחוד עבור אנשים אשר סובלים ממחלות לב ולחץ דם גבוה.
בעיה נוספת של מסנני מים הם בכך שמים עומדים עלולים לספוג חזרה חיידקים שמשתחררים מגוף הסינון עצמו, ובכך להפוך למזוהמים עוד יותר. כמו כן, קיומה של כמות קטנה של כלור במים חשובה כי היא בעצמה פועלת כמשמיד חיידקים.

כיצד להתמודד עם בעיית מסנני מים ?

הדבר החשוב ביותר בעת רכישה והתקנה של מסנני מים הוא להקפיד על כך שאתם רוכשים מוצר בעל תו תקן ישראלי. מערכת הבריאות הישראלית עוקבת אחרי המוצרים ומקפידה שהמוצרים המאושרים לשימוש  – אינם מזיקים לבריאות. דבר נוסף שחשוב לעשות בזמן השימוש במסנני מים זה להקפיד על ביצוע הוראות הייצרן. אחת מהוראות היצרן של של מסנני מים רבים היא לא להשאיר מים עומדים למעלה מארבעים ושמונה שעות. אם מסנן מים שברשותכם זהו מתקן פלסטיק, הקפידו להחליף בו את המים אחת ליומיים, אם לא נעשה בהם שימוש. כמו כן, הקפידו להחליף את פילטר הסינון במועדים הרלוונטיים. מים שנמצא בהם פילטר שלא הוחלף בזמן הופכים להיות למזיקים ביותר!

אם מסנן המים שלכם הוא מתקן שהולבש על הצנרת, הקפידו, במידה ולא נפתחו ברזים בבית במהלך יומיים, לפתוח את הברז ולתת למים לזרום, כך ייחודשו המים וחיידקים שהצטברו במהלך היומים הללו במים העומדים ינוקו, לפחות באופן חלקי.

שתפו אם אהבתם >>>

הירשמו וקבלו טיפים והטבות ישירות אליכם!

עוד פוסטים שאולי יעניינו אותך >>>

צריכים עזרה?
בשביל זה אנחנו כאן!

תשאירו כאן את הפרטים שלכם כאן למטה ונחזור אליכם בהקדם.

פתיחת צ'אט
צריכים עזרה?
אנחנו כאן לכל שאלה ותמיכה, דברו איתנו עכשיו