שימו ❤ מבצעי חורף מטורפים באתר! לכל המבצעים >>

סימני התייבשות אצל ילדים

ילדים נמצאים כל הזמן בין לבין, לעתים רחוקות עוצרים להפסקות, ובדרך כלל לא כדי לשתות מים. רובם מעדיפים את המתיקות הממותקת של מיץ או משקאות מוגזים על פני יתרונות הלחות של מים. מחסור במים יוביל בסופו של דבר לסימני התייבשות בילדים שיכולים להשפיע לרעה על בריאותם הפיזית והנפשית. חשוב ללמד ילדים את הערך של שתיית מים ושמירה על לחות, לספק להם מי שתייה בטוחים ולעודד הרגלי מים בריאים מגיל צעיר.

ילדים בדרך כלל לא מחפשים סימנים או תסמינים של האם הם שותים מספיק מים או לא. הם מתמקדים יותר בשאלה אם הם מרגישים טוב או לא ואם זה מפריע לדברים שהם רוצים לעשות. או, בהתאם לגילם, ייתכן שהם לא יוכלו לתקשר איתך על תסמיני ההתייבשות שלהם. בנוסף למעקב אחר כמות המים הנצרכת על בסיס יומי, חפשו סימנים פוטנציאליים אלה של התייבשות בילדים.

הנה 3 סימנים מרכזיים לפוטנציאל להתייבשות:

עיניים ולחיים שקועות

המראה הפיזי של הילד הוא אחד המדדים המרכזיים להתייבשות מתונה. עיניים שקועות או לחיים שקועות הן סימן לכך שילדכם אינו מקבל מספיק מים ועליו להגביר את צריכת הנוזלים שלו.

עצבנות

למרות שהתנהגות עצבנית יכולה להיות קשורה למספר רב של דברים אצל ילדים, רעב או צמא הם בדרך כלל שני הסימנים המובילים להתייבשות מתונה, במיוחד עבור תינוקות ופעוטות. אם הם מראים סימנים של חוסר אדישות, וודאו כמה מים הם שתו באותו היום.

בלי דמעות כשבוכים

איבוד נוזלים בילדים קטנים יכול להוביל במהירות לבכי ללא דמעות. תינוקות או ילדים צעירים יותר שבוכים ללא דמעות עשויים לחוות התייבשות בינונית עד חמורה. קחו בחשבון גורמים אחרים כמו מזג אוויר חם או חללים סגורים שעשויים לעכב את יכולתם לייצר גם דמעות או לגרום להם להתייבש מהר יותר. אם זה המקרה של ילדכם, ריבוי מים יהיה המפתח על מנת להחזיר אותו למצב בריא.
למרות שתסמינים אלה הם בדרך כלל קלים וניתן לטפל בהם על ידי הגברת צריכת המים או הנוזלים, ישנם סימנים ותגובות מתונים אחרים כדי להיות מודעים לכך שילדך עלול לחוות התייבשות חמורה. אלה כוללים שלשולים של יותר מ-24 שעות, חוסר יכולת לשמור על נוזלים ופחות פעילות מהרגיל.
זה נפוץ שילדים מתעייפים עם האנרגיה הגבוהה שלהם ורמת הפעילות שלהם לאורך היום. זה יכול לגרום להם להרגיש התחממות יתר, במיוחד כאשר לא צורכים מספיק מים. בנוסף, התייבשות קלה עלולה להתרחש כאשר ילדים אינם מרגישים טוב. אם הם מקיאים או סובלים משלשול, קשה להם לשמור מספיק מים ואלקטרוליטים במערכת שלהם כדי להישאר עם לחות מספקת. כך גם לגבי הזעת יתר או השתנה מוגברת. כאשר ילדים מוציאים יותר מים ממה שהם צורכים, התייבשות היא בלתי נמנעת. גם כאשר הם אינם מראים אף אחד מהסימנים הללו, שמירה על לחות קבועה של ילדים היא הדרך הבריאה והבטוחה.

איך לעודד הרגלי שתייה בריאים?

ברגע שילד מסוגל לשתות מים בעצמו, חשוב לדון בחשיבות השמירה על לחות באופן שיבין. בין אם אתם מנסים לגרום לילדים לשתות יותר מים בבית הספר או בבית, ישנן דרכים רבות בהן תוכלו לפתות את הילדים הקטנים שלכם לשמור על לחות מספקת לגוף. 

הנה כמה דרכים לעזור ללמד את הילדים שלך על היתרונות של מים ולגרום להם לשתות יותר במהלך היום:

תהוו דוגמא

אם הילדים שלכם שמים לב שאתם שותים יותר מים על בסיס קבוע, זה יראה להם שגם הם צריכים. הקפידו לשתות מים יחד כדי שתוכלו לעקוב אחר כמה הם שותים בבית ולארוז בקבוק מים רב פעמי שייקחו אותם לבית הספר.

הגבילו משקאות ממותקים בבית

ילדים שיש להם גישה לשתייה מתוקה,מיצים ומשקאות צבעוניים אחרים לא יתעניינו בשתיית מים כשניתנת להם הבחירה. הגבילו כמה מהמשקאות האלה מהישג יד ושמרו אותם כפינוקים מיוחדים במקום, אם בכלל.

הוסיפו טעם למים

ילדים רבים טוענים שהם לא אוהבים את הטעם של המים. תוכלו להוסיף פרוסות פירות או מלפפון כך שתהיה מתיקות טבעית שתעודד אותם לשתות יותר מים בעצמם.

ייעדו בקבוק מים מיוחד או כוס

קנו בקבוק מים רב פעמי או כוס עם הצבע או הדמות האהובים עליהם שהם יכולים להשתמש בהם בעת מילוי לאורך היום וקחו איתם לדרך.

עודדו אותם לשתות מים לאחר ששיחקו בחוץ

כשהטמפרטורה מתחממת, ילדים כמעט ולא רוצים לקחת הפסקה. מכיוון שהם מאבדים הרבה זיעה ואלקטרוליטים, ודאו שהם לוקחים נשימה והפסקת מים על בסיס קבוע.

התחילו אתגר משפחתי

עבדו יחד כדי לעצב טבלה שמראה כמה מים כל אדם שותה בשבוע והציעו תגמולים קטנים, כמו מדבקה או תוספת של 15 דקות של זמן מסך, למי ששומר על לחות בצורה הטובה ביותר.יצירת הרגלים מגיל צעיר מעצימה את החשיבות של שתיית מים כך שהם הופכים לנורמה ככל שילדים מתבגרים. ייתכן שהם לא יהיו בעלי מוטיבציה בהתחלה עם חומרי טעם וריח טבעיים או מיני אתגרים, אבל עם הזמן, הם יתרגלו לשמור על לחות בלי לחשוב פעמיים, מה שיעזור להם להתמקד טוב יותר ולהישאר נמרצים יותר בבית הספר, במהלך ספורט ובבילוי. בבית.

מים מסוננים, למה זה יותר חשוב אצל ילדים?

מתן פתרון בטוח למי שתייה לילדים חשוב מכיוון שמערכת החיסון של הילדים עדיין מתפתחת ורגישה יותר למזהמים המצויים במים. חשוב לדעת מה יש במי הברז שלכם ומאיפה הם מגיעים. אנו ממליצים לקנות מסנן מים לבית שלכם כדי לעזור לטהר את המים שלכם לפני שהם יגיעו לכוס המים שלכם. קיימים אמצעי בטיחות לכמות המזהמים שיכולה להיות חלק מאספקת מים ציבורית,
אך ייתכן שאלו לא יעמדו בתקנים בשל 2 סיבות עיקריות:

חשיפה לעופרת

ישנן סכנות רבות באיכות המים בערים גדולות. ערים רבות מתמודדות עם בעיות עם צינורות ישנים, בין אם בגלל החומרים מהם הם עשויים ו/או בגלל מידת התקלקלותם ושוטפים כימיקלים ומזהמים אחרים למים. רוב מערכות המים בעיר נבנו עם צינורות עופרת, הנמצאים בשימוש עד היום באזורים מסוימים, ועלולים לגרום נזק לגוף. למרות שהייתה התקדמות בעדכון המערכות הללו, בתים ישנים עשויים גם להשתמש בצינורות עופרת, מה שאומר שכשהמים עוברים ממקורם הם יכולים לדלוף למים שלכם לפני שהם יוצאים מהברז. חשיפה לעופרת מסוכנת במיוחד בקרב ילדים ונשים בהריון. זה נקשר למספר מומים מולדים, כולל השפעות שליליות על תפקוד קוגניטיבי והתנהגותי.

מזהמים וחיידקים

בנוסף לעופרת, ישנם מזהמים מיקרוביאליים כמו חיידקים ווירוסים שמובילים לבעיות קיבה. מכיוון שמערכת החיסון של ילדים אינה חזקה כמו מבוגרים, הם רגישים יותר לתגובה שלילית לווירוסים וחיידקים מסוימים כמו ג'יארדיה ו-E.coli המצויים לעתים קרובות במקורות מים. כחלק מהפתרון להפחתת כמות המזהמים המצויים במי ברז, נעשה שימוש בתוצרי לוואי כימיים, שעלולים להוביל גם להשפעות בריאותיות שליליות, גם כשהם מחסלים אלמנטים מיקרוביאליים מזיקים. חומרי החיטוי הנפוצים ביותר הם כלור, כלורופורם ו/או טריהלומתנים אחרים, הנצרכים ברמות גבוהות, עלולים להוביל לסרטן שלפוחית ​​השתן ולהשפעות התפתחות אצל ילדים. זה גם נקשר לסיכון מוגבר למומים בצינור העצבי ולשסעי פה אצל תינוקות. מחקר שנערך על ידי החטיבה למחקרי בריאות, הסוכנות לחומרים רעילים ומרשם מחלות בארצות הברית הציג ראיות שהראו קשר בין מי ברז שטופלו בממיסים כימיים לבין משקל לידה נמוך, לידות מוקדמות ומומים מולדים, בין שאר סיבוכים במהלך בהריון ובשלבים הראשונים של החיים. כל עירייה אחראית לשתף דוח אמון הצרכנים המפרט מאיפה מקורות המים, אילו כימיקלים נמצאים וכיצד מטופלים במים. מים שעשויים להיחשב בטוחים יותר עבור מבוגרים עשויים עדיין להוות סיכון לילדים בשל כמות המים שהם צורכים ועד כמה המערכת החיסונית שלהם מפותחת.

עדן בר עוזרת לכם לשתות יותר מים כבר מעל ל22 שנה!
אנו מספקים מגוון רחב של מוצרים, כגון: מיני ברים, תת כיורי חם קר סודה, מטהרי מים, מסנני מים, פתרונות לאבנית ופתרונות לשוק המוסדי, בכל רמות המחירים, ומבטיחים לכם טיב ואיכות מוצר ללא פשרות.
לייעוץ צרו איתנו קשר במספר: 073-7370144 או תשאירו פרטים באתר ונחזור בהקדם.

שתפו אם אהבתם >>>

הירשמו וקבלו טיפים והטבות ישירות אליכם!

עוד פוסטים שאולי יעניינו אותך >>>

צריכים עזרה?
בשביל זה אנחנו כאן!

תשאירו כאן את הפרטים שלכם כאן למטה ונחזור אליכם בהקדם.

פתיחת צ'אט
צריכים עזרה?
אנחנו כאן לכל שאלה ותמיכה, דברו איתנו עכשיו