שימו ❤ מבצעי חורף מטורפים באתר! לכל המבצעים >>

איך לשתות יותר מים?

כשמדובר בשתיית מים. אין ספק שהיתרונות הם ברורים, אז איך שותים יותר מהם?

דרך טובה להתחיל היא לשתות לפחות כוס מים נוספת אחת בכל ארוחה. זה יהפוך במהרה להרגל טוב ויעלה את צריכת המים בצורה טבעית.

עוד דרך טובה, פשוט תפסיקו לשתות משקאות ממותקים (כן גם האלו בלי הסוכר) למשך חודש והחליפו אותם במי שתייה במקום. יצירת הרגל בריא לוקח זמן לטפח. אם תתחילו יום, שבוע או חודש בכל פעם, תגלו שעד סוף השנה שיניתם את הרגלי שתיית המים שלכם לטובה.

הנה עוד כמה דרכים פרקטיות שיעזרו לכם לשתות יותר מים:

עקבו אחר צריכת המים שלכם

חלק מיצירת יעדים מדידים הוא לדעת כמה אתם שותים (או לא) מים במהלך היום. סביר להניח שאתם שותים פחות מים ממה שאתה חושבים. השגרה הנוכחית שלכם עשויה להיות כרוכה בלהתחיל את הבוקר עם כוס קפה ולא לשתות את כוס המים האמיתית הראשונה שלכם עד אחר הצהריים. החליפו את המצב והתחילו עם כוס מים לפני שאתם מקבלים את הקפאין היומי שלכם כדרך לשפר את צריכת המים היומית שלכם. זה יעזור לכם להשיג הידרציה נכונה לאורך כל היום.

תוכלו להשתמש בבקבוק מים מועדף מכוס או לשימוש חוזר כדי לעקוב אחר כמה פעמים אתם ממלאים במהלך היום. לחלופין, השתמשו בקנקן רב פעמי עם סמני מטרה קטנים בצד. זה יתן לכם חזותית ברורה של כמה אתם קרובים למטרה שלכם. 

מלאו את הבקבוק שלכם בכל בוקר והציבו למטרה להגיע לתחתית עד סוף היום. יכול להיות שיש ימים שבהם לא תעמדו ביעד שלכם, אבל זה ייתן לכם תמונה טובה יותר של האם אתם צורכים יותר מים מבעבר, וזו המטרה הסופית.

השתתפו בתחרות ידידותית

תחרות ידידותית בין חברים או עמיתים לעבודה מאפשרת לכם להתמקד במטרה שלכם ולשמור על אחריות מצד אחרים. בצעו תחרות הדורשת צ'ק-אין לפחות פעם בשבוע שמראה כמה מים אתם שותים ביום.

בסוף החודש, בדקו מי ששתה הכי הרבה ותגמלו את אותו אדם במתנה כיפית, כמו בקבוק מים או ספל חדש. זה הופך את ההגעה למטרה למהנה יותר. בנוסף, תוכלו לחלוק תובנות זה עם זה לגבי דרכים לשתות יותר מים ולהתגבר על מכשולים.

הגדירו טיימר

אם אתם מגלים שהיום חולף בלי ששמתם לב, הגדירו כמה טיימרים לאורך היום. זה ייתן לכם הזדמנות לקום ולהתמתח ולצרוך יותר מים. לחכות עד שתרגישו צמא אומר שאתם כבר בדרך להתייבשות. כאשר אתם בשעות העמוסות של היום, זה יכול להרגיש כאילו אין לכם זמן לעצור להפסקת מים.

אף פעם לא מזיק לקבל תזכורת שמועילה לבריאות שלכם, במיוחד אם אתם רק בתחילת הדרך. עם הזמן, זה עשוי להפוך לאינסטינקטיבי ולא תזדקקו יותר לטיימר ותזכורות, אבל עד אז, השתמשו בטכנולוגיה כדי לתת לכם את הדחיפה העדינה שאתם צריכים כדי לשתות יותר מים.

שתו יותר לפני ואחרי אימון

זה נורמלי לשתות יותר מים אחרי אימון מזיע, אבל לעתים קרובות שוכחים לשתות לפני כן. לא רק ששתיה מבעוד מועד תוסיף עוד מים ליום שלכם, היא תעזור לכם לקבל יותר אנרגיה וכוח במהלך האימון.

כשאתם מתאמנים, הגוף מאבד מים ואלקטרוליטים יקרי ערך, מה שאומר שחידוש שניהם הוא המפתח לשמירה על הבריאות. הידרציה גם עוזרת לשמור על השרירים רפויים כדי למנוע פציעה. שמרו תמיד את בקבוק המים שלכם בקרבת מקום בכל פעם שאתם מתאמנים כדי שהידרציה תהיה בהישג יד.

הוסיפו טעמים טבעיים

אחד העצות הטובות ביותר לשתות יותר מים הוא להגביר את הטעם. הוסיפו מלפפון פרוס, לימונים פרוסים או פרוסות פרי לכוס הבאה שלך לשיפור מתוק עדין ללא סוכר. ישנם בקבוקי מים בעלי קש אם אתם פחות אוהבים לשתות סיבים. כך או כך, זה נותן לכם דרך חלופית לעודד אתכם לשתות יותר מים. כך גם לגבי שתיית תה נטול קפאין. על ידי הנאה מכוס תה אחר הצהריים או ערב, תוכלו לקבל עוד כוס מים שאולי לא הייתם צורכים אחרת.

השקיעו במסנן מים

הוספת טעמים טבעיים למים שלכם עלולה שלא לפצות על העובדה שאתם לא אוהבים את טעמי המים שלכם. למים מהברז לעיתים קרובות יש טעם או ריח לא נעימים בהתאם למקור המים וכמות המזהמים שהוא מכיל. מצד שני, רכישת מים בבקבוקים היא יקרה ומזיקה לסביבה שכן היא תורמת להצטברות פסולת פלסטיק. כדי לבטל את שתי הבעיות, השקיעו במסנן מים.

לצרוך יותר מים קל יותר כאשר אתם אוהבים את הטעם של מה שאתם שותים. ההבדל ברור כאשר שותים מים מטוהרים לעומת מה שזמין ישירות מכיור המטבח שלכם. ניתן להתקין בקלות מסנן/מטהר מים על ברז כיור המטבח שלכם, לחוויית מי שתייה בטעם נהדר.

מדוע שתיית מים מסוננים בריאה יותר?

בנוסף לטעם טוב יותר, שתיית מים מסוננים מסלקת רבים מהמזהמים המצויים במי הברז שעלולים להזיק לגוף. כימיקלים, מזהמים, חיידקים ווירוסים נמצאים במקור אספקת המים הציבורית ורמות שונות של כל אחד עושות את דרכן למי הברז שלכם.

לכל עיר יש לוח זמנים משלה לבדיקות מים ומקור מים, המשפיעים על איכות המים ולכן חשוב להבין את המדדים העיקריים לאיכות המים. ערים הקרובות לאתרי תעשייה או חקלאות גדולים עומדות בפני הסיכון של אספקת המים שלהן מזוהמת בקוטלי עשבים, כספית וכימיקלים ורעלים אחרים. בנוסף, מערכות מים או צינורות העשויים מעופרת מסתכנים בזיהום המים מכיוון שחלקיקים יורדים למים. זו בעיה במיוחד עבור איכות המים בעיר הגדולה מכיוון שקשה יותר להחליף צינורות ישנים. למרות שבערים רבות יש תהליכי טיפול במים, חומרי חיטוי אלו נודעו גם כבעלי תופעות לוואי מזיקות.

אזורים רבים בארץ מתמודדים עם משברי מי שתייה בשל הרמה הגבוהה של מזהמים במי הברז שלהם. כמו כן, סוגי מזהמים אלה יכולים להיות מזיקים באותה מידה ברמות נמוכות שנבנות לאורך זמן. החלת מסנן ברז או התקנת תחנת מילוי מים מטוהרים בביתך מבטיחות לך גישה למים נקיים בכל עת. זה מבטל את הצורך בפלסטיק חד פעמי, שהוא מזיק לסביבה ולא נוח ויקר להחזיק באספקתו.

אם אתם מתאמצים לשתות יותר מים, בחירה באפשרות בטוחה עם פחות חשיפה לרעלים היא הדרך להועיל לבריאותכם בצורה הטובה ביותר.

איך צריכת מים מספקת עוזרת לגוף שלנו?

שמירה על לחות היא אחד מעקרונות הליבה של בריאות. זה תורם לבריאות הפיזית והנפשית שלנו בכמה דרכים. 

בין היתרונות הרבים ניתן למנות:

  • רמות אנרגיה מוגברות.
  • תפקוד קוגניטיבי משופר.
  • יכול לסייע בירידה במשקל.
  • עשוי למנוע או לטפל בכאבי ראש.
  • ממלא נוזלים שאבדו באמצעות זיעה והפרשה.

בנוסף, עדויות שפורסמו ב- Nutrition Review מראות שהתייבשות קלה יכולה להשפיע על מצב הרוח של האדם, להוביל לעייפות ורמות ערנות נמוכות יותר. החוקרים הגיעו למסקנה ש"התייבשות בשני אחוזים בלבד פוגעת בביצועים במשימות הדורשות קשב, פסיכומוטורי ומיד זיכרון."

בדרך כלל אנחנו רגישים יותר להתקפי רעב ולהשפעות של אי אכילה בלוח זמנים קבוע, אבל קל יותר להתעלם מהשפעות ההתייבשות. לעתים קרובות, שתיית כוס מים יכולה לעזור לנו להרגיש ערים יותר וממוקדים יותר מאשר להגיע לחטיף או לאסוף קפאין. ככל שתהיו מודעים ותכליתיים יותר לגבי צריכת המים שלכם, כך גדל הסיכוי לשמור על הלחות המתאימה לגוף שלנו.

לסיכום

שאתם חושבים על אלו טיפים תוכלו לאמץ כדי לשתות יותר מים, חשבו על אילו מהן יהיה הכי קל לדבוק בטווח הארוך. זה עשוי להיות על ידי להתחיל עם כוס מים נוספת ליום ולהרחיב משם. כל ה"טריקים" שאתם צריכים כדי להתחיל הוא הצעד הראשון ביצירת הרגל בריא. אם אתם סוטים זמנית מהמסלול, קל לחדש אם כבר יצרתם הרגלים.

ככל שאתם שותים יותר מים והגוף בלחות המתאימה לו, תוכלו להבחין בהשפעות החיוביות על הגוף והנפש שלכם. על התזונה,השינה ורמות האנרגיה שלכם לאורך היום. זוהי דרך בטוחה להעלות את הבריאות שלכם ולגרום לכם להרגיש טוב יותר באופן כללי.

עדן בר עוזרת לכם לשתות יותר מים כבר מעל ל22 שנה!
אנו מספקים מגוון רחב של מוצרים, כגון: מיני ברים, תת כיורי חם קר, מטהרי מים, מסנני מים, פתרונות לאבנית ופתרונות לשוק המוסדי, בכל רמות המחירים, ומבטיחים לכם טיב ואיכות מוצר ללא פשרות.

לייעוץ צרו איתנו קשר במספר: 073-7370144 או תשאירו פרטים באתר ונחזור בהקדם.

שתפו אם אהבתם >>>

הירשמו וקבלו טיפים והטבות ישירות אליכם!

עוד פוסטים שאולי יעניינו אותך >>>

צריכים עזרה?
בשביל זה אנחנו כאן!

תשאירו כאן את הפרטים שלכם כאן למטה ונחזור אליכם בהקדם.

פתיחת צ'אט
צריכים עזרה?
אנחנו כאן לכל שאלה ותמיכה, דברו איתנו עכשיו