שימו ❤ מבצעי חורף מטורפים באתר! לכל המבצעים >>

החשיבות של סינון מים בבית שלנו

מים הם חלק כה מהותי מחיי היומיום שלנו, עד שפעמים רבות איננו עוצרים לשקול מאיפה הם מגיעים או את איכותם. אנו מניחים שאנו מקבלים את התפוקה הטובה ביותר האפשרית. עבור רבים, מי ברז נחשבים בלתי ראויים לשתייה, וזה המקום שבו המים המסוננים נכנסים לתמונה. החשיבות של סינון מים היא בכך שהוא נותן לאנשים גישה למים נקיים נקיים ממזהמים, בעלי טעם טוב ומהווים מקור הידרציה אמין. בלי זה, קיים סיכון לחלות ממים מזוהמים או אלטרנטיבה של שתיית משקאות אחרים שאולי אינם טובים לבריאותך כמו מים מטוהרים.

אספקת מי ברז בישראל מבוססת בעיקר על שאיבת מי תהום (אקוויפר ההר והחוף), מים עיליים (כנרת, מעיינות ונחלים) ומי ים מותפלים (הים התיכון וים סוף).

משרד הבריאות אחראי על הבטחת איכות מי השתיה, כך שהציבור יקבל מים בטוחים לשתייה באמצעות פיקוח הנדסי תברואי על מקורות המים, מתקני הטיפול במים ומערכות האספקה של ספקי המים השונים. (מקור) אבל עדיין ישנם בעיות באיכות המים במיוחד באיזורים בהם הצינורות יותר ישנים ויכולים להשפיע על איכות המים.

מהי החשיבות העיקרית של מסנן מים ביתי?

החשיבות העיקרית של מסנן מים ביתי היא מניעת מחלות ומחלות הקשורות למים. תינוקות, קשישים ואנשים עם מערכת חיסונית ירודה רגישים יותר לתופעות שליליות עקב מים מזוהמים מהברז. על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, כמה מהגורמים העיקריים למחלות זיהומיות עקב איכות מים כוללים:

נְחוֹשֶׁת

סלמונלה

הפטיטיס A

אי – קולי

נורובירוס

כל אחד מהמזהמים והמתכות הכבדות הללו עלול להוביל לבעיות בריאות כמו בעיות בכליות ובנשימה, אתגרי רבייה וסרטן. אספקת מים מזוהמת יכולה גם להזיק לעור ולשיער שלנו. לבסוף, בהתאם לאיכות המים, ערכים מסוימים עשויים להיות מחוץ לרמת ה-pH המומלצת של המשרד להגנת הסביבה בישראל. כאשר זה קורה, זה מוביל לסיכוי קורוזיביות מוגברת שממיסה מתכת שהיא באה איתה במגע ובסופו של דבר הופכת לחלק מהמים. די לומר, הסיכון לשתות מים שלא עברו סינון ממתכות כבדות וזיהומים הוא לא סיכון שאנשים רבים רוצים לקחת. זו הסיבה שיכול להיות שימושי להחזיק מערכת סינון מים ביתית.

מהם הפתרונות שיש היום כדי לשתות מים מסוננים?

למרבה המזל, ישנן מספר פתרונות שבהן אנשים יכולים לקבל מים מסוננים. למסנן מים יש חורים מיקרוסקופיים המסירים משקעים ומזהמים מהמים. ככל שהחורים קטנים יותר, כך הוא מאפשר פחות לעבור והמים נקיים יותר. הדרך שבה כל סוג של מערכת סינון מים פועלת שונה במקצת. האפשרויות הנפוצות ביותר הן מים בבקבוקים, מסננים ביתיים, מערכות אוסמוזה הפוכה ומערכות תת כיוריות.

מים מינרליים בבקבוקים

מיליארדי בקבוקי מים נמכרים מדי שנה בעולם כשהביקוש אליהם ממשיך לעלות. למרות שמים מינרלים בבקבוקים נתפסת כאופציה זולה ונוחה למים מסוננים, היא יקרה יותר בטווח הארוך מאשר אפשרויות אחרות של מים מסוננים. מחירם של מים בבקבוקים הוא כמעט פי 2,000 מהעלות של מי ברז וכמובן ישנו גם המחיר האקולוגי שהפתרון הזה גובה.

למרבה המזל, חברות בקבוקי המים מתחילות להשתמש בבקבוקי מים ממוחזרים כחלופה. אספקת מים מסוננים זמינה לשימוש היא גורם מפתח בסיוע להפחתת כמות פסולת הפלסטיק הממלאת את המזבלות והאוקיינוסים. אנשים רוצים מים נקיים בטעם נהדר וניתן למצוא אותם בצורה נוחה גם בסופרים בצורת שישיות מים.

מערכות סינון מים ביתיות

סוגים אלו של מסננים יעילים בשיפור טעמם של מי הברז והם עוזרים להפחית עופרת ומוצקים על ידי שימוש במסך סינון ללכידת חלקיקים קטנים. במקרים מסוימים, סוגים אלה של פתרונות סינון משתמשים בגוש של פחם פעיל שעוזר להסיר ריחות וטעמים לא נעימים שעלולים להימצא במים שלנו.

בעת שימוש באחת מהאפשרויות מערכות הסינון הביתיות, חשוב להחליף את המסנן על בסיס קבוע. אי החלפה גורמת להצטברות במסננים והמים שעוברים דרכם עשויים שלא להיות נקיים כרצוי. אבל סך הכל, מערכת סינון מים ביתית היא פתרון מאוד נוח ויחסית זול לכל מי שמחפש מים נקיים ומסוננים בבית.

מערכת אוסמוזה הפוכה

מערכת אוסמוזה הפוכה מאלצת את המים לעבור דרך ממברנה חדירה למחצה באמצעות לחץ. מה שמבטיח שהחלקיקים והכימיקלים הקטנים ביותר לא יכולים לעבור, מה שמשאיר אחריו את המים הטהורים ביותר. סינון באמצעות מערכת אוסמוזה הפוכה יכול לקחת כמה שעות כדי לספק כמה עשרות ליטרים, מה שגם יכול להתגלות כלא נוח. בנוסף, המים המשמשים הם פי שלושה בערך ממה שטופל ומתאימים לשתייה. זאת אומרת על כל ליטר מים מסוננים,בערך 2 ליטר מבוזבזים.

מי שרוצה להיות בטוח לחלוטין שהמים שלו יהיו נקיים לגמרי מרעלנים, מערכת אוסמוזה הפוכה יכולה להיות פתרון מתאים. עם זאת, מכיוון שהמערכת עושה עבודה כל כך טובה בלסנן את כל החלקיקים, גם המינרלים הבריאים שנמצאים באופן טבעי במי ברז נשארים מסוננים. לכן כן תקבלו מים מסוננים לחלוטין מרעלנים, אבל כן יבוזבזו המינרלים שכן טובים לנו.

מערכות סינון תת כיוריות של בריטה

טכנולוגיית סינון אמינה ושיטתית מסלקת פחמן מהמים בארבעה שלבים

מפחיתה ביעילות את החומרים הלא רצויים הפוגעים בטעם ובארומה – גם במי מעקף – לקבלת מוצר קצה באיכות אופטימלית.

קל לתפעול הודות למערכת להחלפת פילטר מהירה הכוללת ידית נעילה חדשנית להתאמה בטוחה.

טכנולוגיית סינון אמינה והשיטתית של BRITA מסלקת פחמן מהמים בארבעה שלבים:

1 סינון מקדים

מסנן מקדים לוכד את החלקיקים הגסים.

2 הפחתת קשיות פחמתית

רכיבי המסנן מפחיתים קשיות פחמתית להפחתת היווצרות אבנית.

3 סינון פחם פעיל

כל המים – כולל מי מעקף – זורמים דרך מסנן פחם פעיל להפחתת כמות החומרים הפוגעים בטעם ובארומה.

4 סינון עדין

בשלב הסופי, גזה לוכדת את החלקיקים העדינים שנותרו.

טכנולוגיית IntelliBypass

טכנולוגיית IntelliBypass הייחודית מאפשרת זרימה יציבה של מי מעקף ללא קשר לזרימה הנפחית. כך שומרים תמיד על איכות מים גבוהה, בייחוד במקרים של ספיקת מים נמוכה.

מה צריך לקחת בחשבון בבחירת מערכת סינון מים?

רוב האנשים שותים סוג כלשהו של מים מסוננים. עדיף לשקול את כל הגורמים כשמחליטים מה יתאים לנו ביותר. ראשית זה הביצוע. עד כמה הפילטר עובד? איזה אחוז של כימיקלים וחלקיקים מזיקים הוא מסיר? האם הוא מוסיף משהו בחזרה למים כדי לשפר את איכותם? לא כל הפתרונות מספקים את אותה רמה של טיהור מים.

הדבר השני שיש לקחת בחשבון הוא התחזוקה הכרוכה בכך. באיזו תדירות צריך להחליף מסננים? האם ישנם רכיבים נוספים שדורשים תשומת לב על בסיס קבוע כדי להשיג מי שתייה בטוחים? המסננים עלולים להיסתם לאחר סינון כמות מסוימת של מים, מה שאחר כך הופך אותם כלא יעילים. זה דורש חריצות ועלות מתמשכת כדי להחליף מסננים אלה על בסיס קבוע.

זה לא סוד ששמירה על לחות חיונית לבריאות היומיומית. ככל שהאיכות טובה יותר, כך היא מעודדת אנשים לשתות יותר מים על בסיס קבוע. עם כל כך הרבה אפשרויות של מים מסוננים זמינות, התמקדו במה שעונה על כל המגוון של מה שאתם צריכים. ניתן לשלוט באיכות המים באמצעות מערכת סינון המספקת סינון בכל הרמות.

עדן בר עוזרת לכם לשתות יותר מים כבר מעל ל22 שנה!
אנו מספקים מגוון רחב של מוצרים, כגון: מיני ברים, תת כיורי חם קר סודה, מטהרי מים, מסנני מים, פתרונות לאבנית ופתרונות לשוק המוסדי, בכל רמות המחירים, ומבטיחים לכם טיב ואיכות מוצר ללא פשרות.
לייעוץ צרו איתנו קשר במספר: 073-7370144 או תשאירו פרטים באתר ונחזור בהקדם.

 

שתפו אם אהבתם >>>

הירשמו וקבלו טיפים והטבות ישירות אליכם!

עוד פוסטים שאולי יעניינו אותך >>>

צריכים עזרה?
בשביל זה אנחנו כאן!

תשאירו כאן את הפרטים שלכם כאן למטה ונחזור אליכם בהקדם.

פתיחת צ'אט
צריכים עזרה?
אנחנו כאן לכל שאלה ותמיכה, דברו איתנו עכשיו