שימו ❤ מבצעי חורף מטורפים באתר! לכל המבצעים >>

מי ברז – לשתות או לא לשתות?

אם היינו שואלים את השאלה הזאת בשנות ה80 כאן בישראל כנראה שרוב האנשים לא היו בכלל מבינים למה אנחנו מתכוונים, סך הכל לפני כל פתרונות המים המסוננים שיש היום בשוק, אנשים היו שותים מהברז ולפעמים אפילו מצינור הבית! אז מהי התשובה הנכונה, מים מהברז, נכון לנו לשתות? טוב אז התשובה שלנו היא כן ולא, ובמאמר זה נרחיב יותר על 2 התשובות האלו.

התקנים הדרושים להבטחת האיכות התברואית של מי ברז בישראל, מתעדכנים כל הזמן, עם התפתחות המחקר והידע לגבי ההשפעות הבריאותיות של המרכיבים השונים הנמצאים במי השתיה. מרבית התקנים המוסדרים על-ידי תקנות איכות מי השתייה השתנו במשך הזמן בכל מדינות העולם, כתוצאה מגילוי שיטות מדידה מדויקות יותר, וגילוי השפעות בריאותיות שלא היו ידועות קודם לכן.

בישראל, עדכון תקנות איכות מי שתייה בוצע פעם בעשור. ועדת עדין שמונתה על-ידי מנכ"ל משרד הבריאות בשנת 2003, פעלה להביא את תקנות איכות המים בישראל לרמה הבינלאומית הגבוהה ביותר האפשרית, בהסתמך על הידע המדעי המעודכן ביותר.
במקביל להכנת ההמלצות של הוועדה לעדכון התקנות, התמקדה הוועדה גם בהכנת נוסח מוצע לתקנות המעודכנות. (מקור)התקנות אומרות שעדיין נמצאים מזהמים במי ברז. אמנם זה לא רע מבחינה טכנית לבריאות שלך לשתות מי כיור, אבל עדיף לשתות מים מסוננים אם אתם אנשים ששותים רק מים. כתבנו כבר בעבר על חשיבות של סינון המים בבית שלנו, כיצד לדעת אם המים שלכם מזוהמים, ולמה עדיף לעבור למערכת מים מסוננים ביתית.

מהם המזהמים הנפוצים המצויים במי הברז שלנו?

שאלה נוספת שאולי יש היא האם אפשר לשתות מי ברז ולא להרגיש שום השפעות? זה תלוי במה המים שלכם מכילים ובמערכת החיסונית שלכם.

מזהמים כימיים שנפוצים בדרך כלל במערכות מים כוללים ארסן, נחושת ועופרת. מזהמים מיקרוביאליים גורמים לחיידקים ווירוסים שנמצאים לעתים קרובות גם הם.

הנה כמה מהסוגים המובילים של מזהמים שעלולים להימצא במי הברז שלנו:
וההשפעות הבריאותיות השליליות שהם עלולים לגרום.

ארסן
ארסן הוא תרכובת טבעית הנמצאת במי תהום. זה לא נמצא בדרך כלל בכמויות הנחשבות מזיקות לבריאות האדם. ועדת עדין קבעה, בתקנות המים החדשות, כי הכמות המותרת של ארסן במי שתיה בישראל היא 05.0 מיליגרם לליטר. בדו“ח של משרד הבריאות משנת 2012 ,המסכם בדיקות כימיות שנעשו על ידי
ספקי המים במקורות המים, דווח כי לא נמצאו חריגות מהתקן. (מקור) עם זאת, ייתכן שיש ריכוז גבוה יותר שנמצא באזורים מסוימים, במיוחד באזורים עם פעילות תעשייתית או חקלאית גדולה. בליעת יותר מדי ארסן עלולה להוביל לכאבי ראש, ישנוניות ושלשולים, ובסופו של דבר להוביל למחלה כרונית.

נחושת ועופרת
הנוכחות של נחושת ו/או עופרת במי השתייה נובעת לרוב מצינורות וגופי מים מיושנים. מים סופגים את החומרים הללו כשהם עושים את דרכם אל הברז שלכם. על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית (CDC), גם לנחושת וגם לעופרת יכולות להיות השפעות בריאותיות שליליות על מערכת העיכול שלנו. בנוסף, חשיפה לרמות גבוהות של עופרת עלולה להוביל לנזק לכליות ולמוח, כאבי בטן וכאבי ראש, בין שאר תופעות הלוואי. זו הסיבה שחשוב להקפיד תמיד לבדוק את אספקת מי השתייה ולוודא שאין נחושת ועופרת.

קוליפורם
מערכות המים הציבוריות חייבות לעמוד ברמות הקוליפורם החודשיות המקסימליות שנקבעו על ידי המעבדה למיקרוביולוגיה של מים בישראל, כמו כן, יש לנתח בדיקות דגימות שגרתיות וחוזרות עבור קוליפורמים צואתיים או E.coli, שכן זה יכול להוות סיכון בריאותי ישיר לכל מי שצורך אותה. אם אתם גרים באזור חקלאי צפוף, יש סיכוי גבוה יותר שהמים שלכם יושפעו מחיידקים במים. שתייה ישר מהברז עשויה להיות לא האפשרות הבריאה ביותר.

אלו הם רק כמה מהמזהמים העיקריים שעלולים להימצא במי הברז שלנו. הרשימה כוללת גם חומרי הדברה, כימיקלים, חיידקים, וירוסים ועוד מגוון מזהמים. בנוסף, לחלק מהמי כיור יש ריח או טעם מוזרים מה שהופך אותם לבלתי מעוררי תיאבון לשתות, בהתאם למקום מגוריכם.

איך לדעת אם מי הברז שלי מזוהמים?

עכשיו כשאתם יודעים חלק ממה שעשוי להיות במי הכיור שלנו, איך אפשר לדעת אם באמת המים בברז שלנו מזוהמים? ראשית, תוכלו לסמוך על החושים שלכם כדי לזהות כל בעיה. לדוגמה, מים עכורים שמגיעים מהברז עשויים להעיד על נוכחות של כימיקלים או פתוגנים לא בטוחים. זה לא משנה אם זה מים קרים או מים חמים, תמיד טוב לבדוק.
מים בעלי גוון צהוב או חום הם אף פעם לא סימן חזותי טוב. זה יכול להיות תוצאה של שטיפת כימיקלים מצינורות המים שלך או מגיעים ממי התהום עקב נגר ממפעלי מפעל או חוות סמוכים.

שנית, קחו בחשבון את הטעם והריח של המים. האם יש להם טעם מתכתי או ריח טיפה מוזר? לעתים קרובות, זה אומר שיש נוכחות גדולה של מתכות כבדות או מימן גופרתי במים, מה שלא עושה את זה מעורר תיאבון לשתות. לבסוף, הרגישו כיצד המים מרגישים על הידיים שלכם בעת שטיפתם ליד הכיור או בעת מקלחת. האם זה מייבש את העור והשיער שלכם? זה יכול להיות אינדיקטור לרמות גבוהות יותר של עופרת או אלומיניום במים.

בנוסף להסתמכות על החושים שלכם, תוכלו ליצור קשר עם חברת המים כדי לבדוק את מצב המים בבית שלכם, אם אינכם בטוחים ואתם רוצים לגורם מקצועי יותר יבדוק זאת, זה יכול להיות פתרון מעולה בשבילכם.

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא המיקום שלכם, שעשוי להפוך את מי הברז שלכם לרגישים יותר לזיהום. לדוגמה, אם אתם גרים באיזור חקלאי יותר, המים שלכם עשויים להכיל חומרי הדברה וחומרים אחרים המשמשים להגנה על יבולים וחיידקים מפני פסולת בעלי חיים. לחלופין, אם אתם מבחינים בפתיתים או חלקיקים זעירים במים, זה יכול להיות אינדיקטור לקורוזיה, הנפוצה בבתים ישנים או בערים עם צינורות מים מיושנים.

אם תרצו להבטיח שאתם שותים מים בטוחים ונקיים, עדיף לשתות את מי הברז שלכם לאחר שעברו סינון מתקדם על ידי כל סוג מערכת מים סינון ביתית.

מדוע מים מסוננים זאת האפשרות הטובה יותר?

מים מסוננים הם האפשרות הטובה ביותר מכמה סיבות. ראשית, מסנן מים ביתי מסיר את רוב המזהמים המצויים במי ברז רגילים ובמים ציבוריים, ומשאירה מאחוריהם מראה, טעם וריח הרבה יותר טובים למים שאנחנו שותים מדי יום.

מערכות סינון מים ביתית של בריטה מספקת טכנולוגיית סינון אמינה ושיטתית ומסלקת פחמן מהמים בארבעה שלבים, מפחיתה ביעילות את החומרים הלא רצויים הפוגעים בטעם ובארומה – גם במי מעקף – לקבלת מוצר קצה באיכות אופטימלית.
קלה לתפעול הודות למערכת להחלפת פילטר מהירה הכוללת ידית נעילה חדשנית להתאמה בטוחה.

-ברז שטיפה קל לתפעול וחסכוני במקום
-איכות מים אופטימלית
-בטיחות מוצר מרבית
-פשוט לשימוש

עדן בר עוזרת לכם לשתות יותר מים כבר מעל ל22 שנה!
אנו מספקים מגוון רחב של מוצרים, כגון: מיני ברים, תת כיורי חם קר סודה, מטהרי מים, מסנני מים, פתרונות לאבנית ופתרונות לשוק המוסדי, בכל רמות המחירים, ומבטיחים לכם טיב ואיכות מוצר ללא פשרות.
לייעוץ צרו איתנו קשר במספר: 073-7370144 או תשאירו פרטים באתר ונחזור בהקדם.

שתפו אם אהבתם >>>

הירשמו וקבלו טיפים והטבות ישירות אליכם!

עוד פוסטים שאולי יעניינו אותך >>>

צריכים עזרה?
בשביל זה אנחנו כאן!

תשאירו כאן את הפרטים שלכם כאן למטה ונחזור אליכם בהקדם.

פתיחת צ'אט
צריכים עזרה?
אנחנו כאן לכל שאלה ותמיכה, דברו איתנו עכשיו